Monday, January 16, 2012

bercakap melalui pengalaman

source


kalau kau jenis orang yang susah nak terima nasihat, ada satu cara yang aku rasa berkesan untuk jenis-jenis macam ni.

kau try cari/tengok orang yang sebijik buat perangai/cara pemakaian macam kau. kalau betul cara kau, kau tak akan rasa apa-apa. tapi kalau cara kau selama ni salah, kau akan rasa malu pada diri kau sendiri. tak perlu nasihat orang. dengan cara tu pun boleh menyedarkan diri sendiri.

kau akan terfikir,
(contoh)

"owhhh, macam ni aku selama ni"

"erk, aku pun pernah pakai macam tu. ishhh, teruk juga"


mungkin apa yang aku pikir tak sama dengan orang lain pikir. cara lain-lain. terpulang.




p/s: semua kata-kata ni tak lain tak bukan untuk diri aku sendiri dan korang juga.

3 comments:

fndrocka said...

proses matang tu berlaku secara sendiri sendiri lah kiranya ye

belog189 said...

short entri, tapi membawa seribu makna :) thanks "/

irahehe said...

fndrocka,
erkkk..dia banyak proses kalau ikut pahaman aku. tapi ni salah satu cara nak kenal diri sendiri. paham ak? aku pun pening:)

belog189,
y'r welcome.. :)