Sunday, January 5, 2014

Pulau Pangkor


Pulau Pangkor

first time pergi perak. dua minggu lepas. dan first time juga pergi Pulau Pangkor. untuk pergi ke Pulau Pangkor, dia ada dua jeti. aku naik dekat jeti marina. Jeti tu nama Marina Island mungkin, berdasarkan tiket yang di bagi. untuk orang dewasa, tiket rm10. budak-budak aku tak tahu berapa tambang.


duduk atas feri tu dalam 10 minit je. tengok jeti mana korang ambil. sesampai je sana, korang boleh pilih nak ronda Pulau Kapas tu dengan apa. Motor ada, kereta pun ada. kitorang ambil motor sebab aku pergi berdua dengan kakak aku je.

disarankan sesiapa yang takut-takut lagi nak bawak motor, baik tak payah. suruh oang lain yang bawakkan. sebab, bukit dia tinggi hoi. jalan boleh tahan berliku juga lah. gerun. untuk aku memang seram. 

Fort Dutch


ikan buntal



kitorang ada singgah dekat Fort Dutch. lepas tu tengok ikan buntal kejap. sesiapa yang suka beli cenderamata, sana ada banyak. korang boleh beli puas-puas.

pada aku, untuk orang bujang-bujang ni pergi Pulau Pangkor macam tak ada aktiviti sangat. untuk family, mungkin untuk rilekkan badan apa semua okay lah kot. :)

No comments: